woensdag 24 oktober 2007

Werkcollege (6)

In dit laatste werkcollege voor het einddebat stonden er een drietal debatten op het programma, ter voorbereiding op de titanenstrijd van komende dinsdag.

Mijn groepje bestond uit Gijs, Tjade, Nikita en mijzelf, en we kozen voor de naam - voornamelijk door het bulderende stemgeluid van Gijs - 'Team Decibel'. We wonnen ons oefendebat van team 'Sassy', over het feit of Second Life al dan niet gevaarlijk is, voornamelijk door de vergelijking te trekken met 'de echte wereld'. Ik kreeg wederom als commentaar mee dat ik op mijn spreeksnelheid moest blijven letten, omdat mijn snelle praten afbreuk doet aan de kracht van mijn argumenten.

Na de pauze was er weer een plenair debat, dat helaas niet optimaal verliep door een onhandig geformuleerde stelling ('De Digital Divide bestaat niet'), waardoor uiteindelijk zelfs onze docente zich vurig in het debat mengde.

Uiteindelijk hebben we nog enkele punten besproken waar we op moeten letten ter voorbereiding van het debat van dinsdag. Zo haalde Jeroen aan dat het misschien een slim idee was om de weblogs van onze tegenstanders even te inspecteren, om daar inspiratie voor argumenten uit te putten. Wij - Team Decibel - spraken ons af goed in te lezen, en we kozen ervoor allevier een colbertje te dragen op de dag van het debat. We besloten het college met het dringende verzoek van onze docente te gaan winnen komende dinsdag, omdat eerder altijd de groepen van Thomas Poell wonnen. We gaan ons uiterste best doen.

Geen opmerkingen: